Гергана Райжекова е изследовател на алтернативната музикална сцена в България. Авторката е посветила голяма част от работата си на документирането на рок алтернативното движение в България и анализирането на клубната дейност в страната с акцент на клубовете като „медия“ и канал за музикална комуникация. Занимава се и с това как съвременната музикална клубна култура оформя вкуса на публиката и оказва влияние върху музикалните групи.
В книгата си “Невидимият рок. Алтернативната рок сцена в България”, писателката представя първото антропологично проучване на алтернативната музика в България. Това е рядък вид рок документалистика за българската сцена, която съдържа седем пълни дълбочинни интервюта с ярки представители на музикалната сцена. Книгата включва и ценни фотографии на алтернативни групи и клубове.
“Невидимият рок” е едно сериозно научно изследване, което е част от работата на Райжекова като преподавател в Нов български университет. Въпреки увлекателния стил на разказа, тя е насочена към сериозния читател, който желае да се запознае с темата и да разбере значението на алтернативната музика у нас.
От тиража на “Невидимият рок” са останали само три бройки, които са в къщата на авторката. Според нея книгата е постигнала своята цел – да остане в архивите и да бъде налична в библиотеките.
Гергана Райжекова е и сугестопедагог със сертификат № 270/2011 и преподавателски опит. Нейните сугестопедични стаи Debussy и Chopin са главни пана в изложбата на Трансформаторите в изследването как средата влияе на процеса на възприемане на знания.
Повече за нейната книжка, насочена към тази тематика – “Miss Jelly FIsh: Leaving Planet Earth” – чуйте от пълния разговор в звуковия файл.
По публикацията работи: Зоя Димитрова
Чуйте разговорът тук: https://bnr.bg/hristobotev/post/101815562/razgovor